Happyholidays

Ευχές για Ευτυχία: Πράξεις και σκέψεις για να εξασφαλίσουμε την προσωπική μας ευτυχία – Τι συμβάλλει στο «ευ» της ζωής μας;

Της Καρολίνας Παππού

«Μην βασίζεσαι σε κάποιον άλλο για την ευτυχία και την αυταξία σου. Μόνο εσύ μπορείς να είσαι υπεύθυνος γι ‘αυτά. Εάν δεν μπορείς να αγαπήσεις και να σεβαστείς τον εαυτό σου – κανένας άλλος δεν θα είναι ικανός να κάνει αυτά να συμβούν. Αποδέξου ολοκληρωτικά ποιος/ποια είσαι!”, Stacey Charter

 

Κάθε ένας και κάθε μία από εμάς αποτελεί μια πολυεπίπεδη συνειδησιακή οντότητα, ικανή να «κινείται» σε ένα ευρύτατο φάσμα, μεταξύ του σώματος, των συναισθημάτων, των σκέψεων και του πνεύματός του. Υπάρχουν πλέον – στην αντίληψή του σύγχρονου ανθρώπου – πολλοί κόσμοι ή επίπεδα, στα οποία χρειάζεται ν’ αναζητήσουμε το «ευ» και μάλιστα ένα «ευ», που φαίνεται να έγκειται τελικά σε μια καλή δυναμική ισορροπία μεταξύ των παραπάνω.

Ευτυχία, ευδαιμονία, ευημερία…  Τα ευ της ζωής είναι εφικτά και συχνά συνδέονται στενά με τη χαρά, λόγω της ντοπαμίνης και της σεροτονίνης.

Όταν συμβαίνει κάτι που ερμηνεύεται ως ευτυχία, ο εγκέφαλος λαμβάνει σήμα να απελευθερώσει τις χημικές ουσίες στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα. Αυτό προκαλεί αντίδραση σε άλλα συστήματα.

Τα θετικά συναισθήματα ωφελούν τον οργανισμό, καθώς αυξάνουν την έκκριση ορμονών όπως οι ενδορφίνες, οι οποίες έχουν ευεργετική δράση, ενώ αντιρροπούν τις επιπτώσεις των αρνητικών συναισθημάτων. Οι ενδορφίνες, λοιπόν, εξοπλίζουν τον οργανισμό, προσφέροντάς του ισορροπία και ενεργοποιούν την χαρά.

Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι, για παράδειγμα, είναι πιο παραγωγικοί στη δουλειά επειδή έχουν περισσότερη ενέργεια και είναι σε θέση να εστιάσουν καλύτερα στους στόχους τους. Ένα ευτυχισμένο άτομο επίσης έχει υψηλή αυτοεκτίμηση. Έτσι τείνει να προσελκύει περισσότερους πελάτες και είναι πιο επιτυχημένο. Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι συνεχίζουν να μαθαίνουν και να εξελίσσονται στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή.

Τα Tips της ευτυχίας

-Δώστε προσοχή μόνο σε ό, τι σας ευχαριστεί

-Επενδύστε στην αυτοβελτίωσή σας

Ο ορισμός της αυτο-βελτίωσης είναι αρκετά αυτονόητος: Η αυτο-βελτίωση είναι η βελτίωση της γνώσης, της κατάστασης ή του χαρακτήρα κάποιου από τις δικές του προσπάθειες. Είναι η προσωπική προσπάθεια να γίνουμε καλύτεροι σε κάθε πτυχή της ζωής.

Η αυτοβελτίωση έχει πολλά πρόσωπα. Καλλιεργήστε αυτά που σας ενδιαφέρουν, που σας αρέσουν και που αγαπάτε.

Όταν σκοπεύετε να βελτιώσετε τον εαυτό σας, πρέπει να βρείτε την κατεύθυνση που σας ταιριάζει. Μπορείτε να το κάνετε αυτό δημιουργώντας ένα σαφές, ενεργό σχέδιο για την επίτευξη των στόχων αυτο-βελτίωσης.

Τι πρέπει να κάνετε τώρα που γνωρίζετε ποιους τομείς της ζωής σας θέλετε να βελτιώσετε; Το project του παγκοσμίου φήμης  Life coach Tony Robbins Wheel of Life μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε πού βρίσκεστε στις προσπάθειες αυτο-βελτίωσης και να σας διαφωτίσει πώς να φτάσετε εκεί που θέλετε.

Αφού ολοκληρώσετε την αξιολόγηση, αναπτύξτε ένα αποτελεσματικό σχέδιο ενδυνάμωσης της αυτοπεποίθησής σας.

-Βάλτε στόχους

Όταν γράφεις σ΄ ένα ημερολόγιο τα όνειρά σου, τα οράματά σου, τις επιθυμίες σου, και θέτεις στόχους γύρω από αυτά, τότε δίνεις στον εαυτό σου τη δυνατότητα να εξυψώνεις την ενέργειά σου και να εστιάζεις σε όλα τα θετικά γύρω σου. Η ενέργειά σου και ο ενθουσιασμός σου φωτίζονται, ανανεώνεις καθημερινά τα κίνητρα σου, εντοπίζεις και δημιουργείς περισσότερες ευκαιρίες για την προσωπική σου ανάπτυξη. Έτσι, αισθάνεσαι καθημερινά όλο και μεγαλύτερη χαρά.

-Διαλογιστείτε

Η δημοτικότητα του διαλογισμού αυξάνεται, καθώς περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα οφέλη του.

Ο διαλογισμός είναι μια συνήθης διαδικασία κατάρτισης του νου σας για να εστιάσετε και να ανακατευθύνετε τις σκέψεις σας.

Μία μελέτη που περιλάμβανε πάνω από 3.500 ενήλικες έδειξε ότι ανταποκρίνεται στη φήμη της για μείωση του στρες (Department of Medicine, The Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland).

Κανονικά, το ψυχικό και σωματικό στρες προκαλεί αυξημένα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, προκαλώντας, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω αποτελέσματα: Διαταραχές στον ύπνο, κατάθλιψη και άγχος, αύξηση της αρτηριακής πίεσης, κόπωση και θολή σκέψη.

Στη μελέτη οκτώ εβδομάδων, με τίτλο «Μια σύγκριση της μείωσης της πίεσης με βάση την ευαισθησία και ενός ενεργού ελέγχου στη ρύθμιση της νευρογενούς φλεγμονής» ( A comparison of mindfulnessbased stress reduction and an active control in modulation of neurogenic inflammation’) το στυλ διαλογισμού που ονομάζεται «meditation mindfulness» μείωσε την αντίδραση φλεγμονής που προκλήθηκε από το άγχος (Melissa A.Rosenkranza, Antoine Lutza).

-Ξεκολλήστε από το παρελθόν

Θετικά και αρνητικά κομμάτια συνθέτουν το παζλ της ζωής καθενός από εμάς. Σίγουρα το παρελθόν μας καθορίζει ποιοι είμαστε σήμερα, δεν πρέπει όμως να μας καταδυναστεύει ή να μας περιορίζει. Η ζωή είναι στο παρόν.

-Βρείτε νόημα σε οτιδήποτε κάνετε

Να θυμάστε πως για οτιδήποτε κάνετε αφιερώνετε πολύτιμο χρόνο από τη ζωή σας και προσωπικό κόπο. Οπότε είναι καλύτερα να βρείτε νόημα σε ότι κάνετε και να δείτε πώς αυτό συνδέεται με τη ζωή σας στο παρόν, αλλά και το μέλλον. Έχοντας έναν σκοπό έχετε πλουσιότερη ζωή.

-Σκεφτείτε θετικά για το σώμα σας

Εκτιμήστε όλα όσα μπορεί να κάνει το σώμα σας.

Μια χαρούμενη ψυχή κατοικεί σε ένα χαρούμενο σώμα! Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αγαπάτε και να φροντίζετε το σώμα σας, να το αφήνετε να χαλαρώνει όταν κουράζεται και να το τρέφετε σωστά.

-Ασκηθείτε

Η σωματική άσκηση αποτελεί έναν σίγουρο τρόπο ενεργοποίησης της ευτυχίας. Έρευνες έχουν δείξει ότι η τακτική άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να δώσετε ώθηση στη διάθεσή σας, βοηθάει στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση της συνολικής ψυχικής υγείας. Θα μπορούσε να είναι μια βόλτα στο βουνό, στην παραλία ή μαθήματα χορού, γιόγκα και πιλάτες.

-Θρέψτε σωστά το σώμα σας

Τα τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να είστε υγιείς και ευτυχισμένοι είναι κυρίως αυτά που έχουν πρωτεΐνη.

Η προσθήκη πρωτεΐνης στα γεύματά σας μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της απορρόφησης υδατανθράκων στο αίμα σας και να αυξήσει την απελευθέρωση ντοπαμίνης και νορεπινεφρίνης, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας και την ενέργεια για αρκετές ώρες μετά το φαγητό. Δοκιμάστε να προσθέσετε αυτές τις έξυπνες επιλογές πρωτεϊνών στη διατροφή σας: αυγά, πουλερικά, θαλασσινά, tofu, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γιαούρτι.

Οι βιταμίνες του φυλλικού οξέος και του Β-12 μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της κατάθλιψης. Για να προσθέσετε φολικό οξύ στη διατροφή σας, δοκιμάστε τα παρακάτω τρόφιμα: μπρόκολο, φακές, πλιγούρι βρώμης, πορτοκάλια, σκούρα πράσινα φύλλα. Βιταμίνη Β-12 έχουν, μεταξύ άλλων: τυρί cottage, άπαχο βόειο κρέας, σολομός.

Εξίσου σημαντική με τη διατροφή είναι και η ενυδάτωση του σώματος. Πίνετε πολύ νερό, χυμούς, ισοτονικά και αποφύγετε το αλκοόλ.

-Να είστε ευγενικοί και τρυφεροί με τον εαυτό σας

Προσδιορίστε τα επιτεύγματά σας και δώστε στον εαυτό σας αναγνώριση.

Για να αισθανθείτε την αληθινή ευτυχία, αποδεχτείτε τον εαυτό σας. Για την ακρίβεια συγχωρήστε τον εαυτό σας, αγαπήστε τα λάθη, τις αποτυχίες, τις κακές κρίσεις και όλες τις επιλογές σας. Γνωρίστε ότι κάθε φάση της ζωής σας έχει βοηθήσει να καταλάβετε τι θέλετε πραγματικά. Μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τον πόνο σας με το να είστε καλός και να αγαπάτε τον εαυτό σας.

Εάν είστε θυμωμένος με τον εαυτό σας, πρέπει να δείξετε στον εαυτό σας καλοσύνη: σταματήστε να κατηγορείτε τον εαυτό σας, αποφασίστε να κάνετε τα πάντα καλύτερα από δω και πέρα, και συγχωρέστε τον.

-Δείξτε ευγνωμοσύνη

Η χαρά ξεκινάει με το να εκτιμάει και να χαίρεται κάποιος με αυτά που έχει. Εννοείται ότι πάντα θα πρέπει να βάζουμε υψηλότερους στόχους και να επιθυμούμε τη βελτίωσή μας. Η εκτίμηση και η ευγνωμοσύνη φέρουν την υψηλότερη ενεργειακή δόνηση και είναι μια εκπληκτική τακτική για να εξασκηθείτε, ώστε να ελκύσετε όλα όσα επιθυμείτε στη ζωή σας.

Όταν νιώθεις ευγνωμοσύνη αναπόφευκτα νιώθεις και χαρά, γιατί απλά αναγνωρίζεις όλα όσα αγαπάς και έχεις στην ζωή σου, όλους τους υπέροχους ανθρώπους, καταστάσεις του παρόντος και του παρελθόντος, και τα δώρα που σου έφεραν. Νιώσε επίσης ευγνωμοσύνη και για τον εαυτό σου, για όλα όσα προσφέρεις σε σένα και στους άλλους, και συνέχισε να προσφέρεις , να αγαπάς, να φροντίζεις.

Μη ξεχνάτε ότι η ευτυχία είναι η επιλογή.

Εμείς οι ίδιοι, με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις πράξεις μας καθορίζουμε αν θα είμαστ