Η δύναμη, η ευλυγισία και το εύρος των αρθρώσεων είναι το Α και το Ω για ένα υγιές σώμα. Ο Κωνσταντίνος Τσουρβάκας ειδικός στη μέθοδο Functional Range Conditioning mobility παραδίδει τα αντίστοιχα μαθήματα, κάθε Πέμπτη (18.00-19.00) στη Full Out Dance.

Συνέντευξη στην Καρολίνα Παππού

1)Πότε και πώς γνωρίσατε τη μέθοδο Functional Mobility και για ποιους λόγους αποφασίσατε να την ακολουθήσετε;

Κωνσταντίνος Τσουρβάκας

Ανέκαθεν ήμουν γοητευμένος με το ανθρώπινο σώμα και τις δυνατότητες του. Μέσα από πολύ μελέτη και έρευνα γύρω από τη εργοφυσιολογία, εμβιομηχανική της ανθρώπινης κίνησης  και βιολογία του σώματος, γνώρισα το Functional Range Conditioning. Άρχισα να χρησιμοποιώ τη πληροφορία στην πρακτική μου πειραματιζόμενος με το αντικείμενο. Έτσι όταν ήρθε η κατάλληλη στιγμή εκπαιδεύτηκα στο FRC όπου και πολλά κομμάτια ξεκαθάρισαν και γίνανε  πιο κατανοητά. Ο λόγος που επέλεξα το συγκεκριμένο εργαλείο ήταν διότι προσεγγίζει το ανθρώπινο σώμα ηθικά, με επιστημονικό υπόβαθρο δίνοντας σημασία στη ανθεκτικότητα, την υγεία και τη μακροζωία των αρθρώσεων.

2) Σε ποιες ομάδες αθλούμενων και καλλιτεχνών απευθύνεται το πρωτοποριακό αυτό μάθημα για την κινητικότητα των αρθρώσεων;

Η προσέγγιση του συστήματος απευθύνεται σε όλους αυτούς που θέλουν να δημιουργήσουν ένα καλύτερο περιβάλλον για την καθημερινότητά τους. Είτε είναι αθλητές(δρομείς, αναρριχητές), είτε είναι χορευτές, σίγουρα χρειάζονται καλύτερη ποιότητα στις κινήσεις που πραγματοποιούν. Η φιλοσοφία πίσω από αυτό είναι να δημιουργήσουμε βέλτιστο εύρος στις κινήσεις των αρθρώσεων, δύναμη και έλεγχο σε αυτό, ανάλογα με τα κινητικά μοτίβα της κάθε κατηγορίας αθλητή, όπως επίσης και να μετατρέψουμε το παθητικό εύρος σε ενεργητικό, μιας και εκεί συναντάμε πολλές φορές τραυματισμούς. Αυτό ονομάζεται λειτουργική κινητικότητα.

3) Το εύρος των αρθρώσεων , η μυϊκή δύναμη και η ευλυγισία του σώματος με ποιο τρόπο βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής μας;

Αυξάνοντας το εύρος κίνησης, τη δύναμη και τον έλεγχο δημιουργείς περισσότερες επιλογές κίνησης στο ανθρώπινο σώμα, κάνοντας το παράλληλα πιο εργονομικό. Πολύ απλά, εάν βελτιωθεί η κάθε κίνηση μίας άρθρωσης ξεχωριστά, θα βελτιωθεί και το σύνολο των πολυαρθρικών κινήσεων.

4) Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται; 

Απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, από έφηβους μέχρι και υπερήλικες. Η προπόνηση κινητικότητας δεν έχει όριο ηλικίας. Στόχος είναι η υγεία, ανθεκτικότητα και η μακροζωία των αρθρώσεων.

Τσουρβάκας Κωνσταντίνος, BSc of physical education, Fitness trainer, Functional Range Conditioning mobility specialist, pre & post-natal trainer, trigger point therapist certified.

Πληροφορίες: τηλ. 2310 235858, Full Out Dance Ιουστινιανού 8